Groep H maakt wonen betaalbaar
Met Modus introduceert Groep H een nieuw merk dat een gat in de woonmarkt wil opvullen. De woningbouwer maakt zich sterk met Modus nieuwbouw rijwoningen aan te bieden aan de prijs van bestaande rijwoningen. Het concept slaat aan. Van de intussen 60 gebouwde woningen zijn er al 50 verkocht.
Een geschakelde woning met een bewoonbare oppervlakte van ± 100m² en een perceeloppervlakte van ± 150 m² met een esthetisch verantwoorde architectuur en volgens het loftprincipe opgevat. Dat is in een notendop het concept van de Modus-woningen.
Groep H bedacht het concept omdat de onderneming merkte dat er een leemte is in het lagere marktsegment. Wie een budget van 150 à 200 000 euro veil heeft, kan daar vandaag een rijwoning voor kopen, maar moet daar wel nog tal van kosten aan doen om de woning up-to-date te brengen met de comfort- en energie-eisen.
Wie een Modus-woning wenst, moet dan wel vrede nemen met een strak keurslijf op het vlak van grondgebruik, ontwerp en product. Zo zijn de woning sterk gestandaardiseerd, wat betekent dat het keuzeproces van de bouwheer in de afwerking enigszins ingeperkt is.
Om de betaalbaarheid van de afwerking van de woning te verhogen, introduceert Groep H ook de Happy@Huyzentruyt Card. Met deze kaart kunnen de woningeigenaren korting krijgen bij een tiental bedrijven.